Mål nådd

Løp for meg, Vennesla - Heia Eilev

Innsamlet

135% oppnådd totalt av kr 15,000

September er barnekreftmåneden. Bli med å løpe for Eilev og alle andre små superhelter!

Målet med denne innsamlingen er å samle penger til barnekreftforeningen, slik at de kan fortsette med det fantastiske arbeidet de gjør for alle små og litt større superhelter som blir rammet av kreft. Alt som blir samlet inn går uavkortet til barnekreftforeningen!

For å delta må man registrere seg gjennom arrangementet. Det koster 150 kroner, og man vil få et startnummer som er blankt, hvor du selv kan skrive det du selv ønsker (hvem du løper for, lagnavn, osv.) Det er også mulig å få tilsendt startnummer på epost.

Man må ikke kunne løpe for å delta, det er selvsagt også lov å gå. Løpet er for alle, både barn og voksne. Har du ikke anledning å delta så kan du likevel støtte arrangementet med en gave dersom du ønsker det. Bor du ikke i nærheten av Vennesla - hva med å melde deg på, motta et startnummer og løpe/gå en tur der du er? Alt er mulig, og alle bidrag settes stor pris på!

Datoen for arrangementet er søndag 24. september 2023 kl. 15.00. Løpet blir arrangert i Vennesla sentrum og selve løypa vil omtrent være som følgende: Start ved paviljongen - gjennom gågata - svinge nedover med Atrium - løpe tilbake på nedsiden av gågaten - rundt Herredshuset - og i mål rett ved paviljongen igjen. Det blir en fin lavterskel løype som er mulig å gjennomføre for både små og store, og ikke minst mulig å være med på for den lille hovedpersonen! Møt gjerne opp i god tid slik at vi har mulighet å få delt ut startnummer til alle som skal delta.

Så langt det lar seg gjøre må vi forsøke å holde oss på fortauet, dette med tanke på trafikk forbi Atrium og på nedsiden av gågaten. Vi kommer til å ha folk ved både start og mål, samt løpevakter. Det er ingen tidtaking eller konkuranse, bare et enkelt løp til inntekt for barnekreftforeningen. Det er ingen refusjon av påmelding dersom man først har meldt seg på.

Det vil være mulig for meg å bestille pannebånd, medalje, startnummer og diplom til alle som deltar, og jeg kan også etterbestille medalje og diplom dersom man hiver seg med og vil delta helt på tampen.

Om Heia Eilev: Eilev fikk påvist hjernekreft høsten 2021 etter flere måneder med uvisshet og spørsmål rundt hans helseutfordringer. Situasjonen var på dette tidspunktet svært akutt og Eilev ble hasteoverført til Rikshospitalet umiddelbart. Den 2. november ble en 10 timer lang operasjon utført, og legene lykkes med å operere ut hele svulsten på 5,3 cm diameter. Den 13. november 2021 fylte Eilev 2 år. Uken etter operasjonen kom prøveresultatet som kunne fortelle at Eilev hadde en ondartet svulst med navn ependymom, WHO grad 3. Dette er en type kreftsvulst som ikke responderer på cellegift, så veien videre etter operasjon ble protonstrålebehandling i Tyskland fra januar til mars 2022.

Eilev har etter gjennomført behandling blitt kreftfri, men må fortsatt gå til oppfølging hver 4. (tidligere 3.) måned. Bakgrunnen for dette er at det er stor risiko for tilbakefall for denne type hjernesvulst, samt at han som hjerneoperert og med gjennomført strålebehandling også må følges tett opp resten av livet.

Eilev er en superhelt og har tatt alt som livet har kastet mot han med et smil. Han har smilt, hatt latterkramper og delt ut high fives gjennom alt av operasjoner, behandling og sykehusopphold. Skal man beskrive Eilev med få ord er enormt pågangsmot og uendelig livsglede alt man trenger å si. Eilev vil leve.

Det er også opprettet et offentlig arrengement på Facebook som er knyttet til denne innsamlingen. Du kan søke opp Løp for meg, Vennesla - Heia Eilev. Ved behov vil ytterligere informasjon om selve arrengementet bli publisert der.

Håper at så mange som mulig har mulighet til å delta 🤞